beats by dre cheap

Oslovili su nas "Muslimani" i otvorili lovnu sezonu

[i] Neuk i neobavijesten covjek cesto brka pojmove Bosnjak, Bosanac, Musliman, Bosanski Musliman, musliman. Na zalost, u taj svijet spadaju i neki nasi novinari i neki nasi ljudi na visokim polozajima. Jednostavno, ima svijeta kojeg to do sada nije zanimalo. To je pretezno onaj nas sloj i soj koji nije razvijao u sebi nikakve pojmove o vjeri i naciji. To su najcesce oni ljudi koji misle da su izuzetno napredni, izvan i iznad obicnog puka. To je onaj soj u kojeg nema pojmova o opcem vec samo o vlastitom. U velikoj mjeri to je i svojovjersna mimikrija kakvu ima i zivotinjsko caastvo. Dakle, Bosnjak je tradicionalno nacionalno ime bosanskohercegovackih muslimana, sandzackih muslimana i svih drugih muslimana koji govore bosanskim jezikom. Osim nas koji se znamo, u samoj Turskoj je oko sest miliona Bosnjaka (iz vise generacija), a danas ih ima od Kanade do Novog Zelanda. U sovjetskim naucnim djelima i enciklopedijama, u turskim enciklopedijama, i u nekih drugih naroda koji su snama imali historijske kontakte, mi smo uvijek predstavljani kao Bosnjaci. Termin Musliman (u nacionalnom smislu), koji je uveden u popis stanovnistva 1971, zamijenjen je terminom Bosnjak na posljednjem Bosnjackom saboru, septembra 1993. godine, na kojem je jednodusnom aklamacijom vraceno ovo narodno visevjekovno ime, u atmosferu potpune saglasnosti i olaksanja da se to natezanje s imenom okonca, bez velikih rijeci i bez ikakvih prenemaganja, tumacenja i pravdanja... Savez komunista uveo je za nas termin Musliman, umjesto Bosnjak da bi se Musliman asimiliralo u musliman, a musliman moze biti bilo koje nacije. Citirao bih o ovome izvanredno zapazanje dvojice nasih vrsnih intelektualaca dr. Enesa Karica i dr. Resida Hafizovica u njihovom pogovoru knjizi Emira Sekiba Arslana "Zasto su muslimani zaostali, a drugi napredovali?", Sarajevo 1993. godine: " Napokon, kada je nase historijsko pamcenje postalo isto sto i posvemasnji zaborav, tada su nas, opet drugi, oslovili imenom Muslimani, ali samo zato da bi najavili lovnu sezonu na Muslimane, do istrebljenja. Zar nasa svakodnevnica nije najbolje svjedocanstvo za to? Nisu nas, naime, oslovili Muslimanima s ciljem da nas posvjeste porjeklo nasih pravih duhovnih korjena i da nas nepogresivo upute na vec zaboravljenu duhovnu zavicajnost, vec da bi nam, uz podsmjeh i prezir, priznali pravo na etnicitet koji nikako nema pravo na sobstvenu proslost i na sobstveni duhovni kontinuitet. A ako bi nam to pravo i priznali kad su nas vec bili usmjerili da koracamo tudim putem i da budemo sudionici tude historije i tude kulturne tradicije." Ostaje termin musliman (u vjerskom smislu) i pise se malim "m", malim pocetnim slovom kao i krscanin, hriscanin, protestant... Termin musliman oznacava svakoga od milijardu pripadnika islamske vjere, bez obzira gdje zive, kojim jezikom govore i bez obzira koje su nacije. Poznato je da svaki od islamskih naroda ima svoje narodno ime.Termin Bosanac (i Hercegovac) potpuno je jasan i oznacava svakoga ko je roden u Bosni i Hercegovini ili je to stekao zivljenjem u BiH. To je regionalni, geografski termin, a moze biti i drzavni. U tome ima i slicnosti s terminom Srbijanac i Srbin. Srbin ne mora biti Srbijanac, kao sto Bosnjak ne mora biti Bosanac. Ima cak i obrazovnih pojedinaca koji misle da se pod termin Bosnjak moze podvesti Bosnjak-musliman, Bosnjak-katolik, Bosnjak-pravoslavac. To su proizvoljnosti, cak stetne proizvoljnosti koje mirisu na neku vrstu bh. unitarizma. Nasi bh. pravoslavci su Srbi, a katolici Hrvati. Zna se od kada je to tako (druga polovica 19. vijeka) i zna se zasto. To se mora uvazavati, inace bismo slicili onima koji prave neko novo sveto trojstvo u nome. To ne. Alija Isakovic [/i]

¤ Knjizevni kutak ¤
http://knjizevnikutak.blogger.ba
13/08/2005 13:25